Οικονομική Κρίση και Διακόσμηση-ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ

08 Φεβρουαρίου 2011

Οικονομική Κρίση και Διακόσμηση-ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ

Αν κάνουμε μια ιστορική αναδρομή με την βοήθεια παλαιότερων επαγγελματιών και κυρίως εμπόρων θα βγάλουμε ένα συμπέρασμα, ότι στα τελευταία 30 χρόνια αυτή είναι η χειρότερη οικονομική κρίση την οποία & ζούμε.

Πως επηρεάζει όμως η οικονομική κρίση την διακοσμηση; Και πως μπορεί να βοηθηθεί ο εμπορικός κόσμος και τα καταστήματα από τον διακοσμητή τους;

Σίγουρα την επηρεάζει αρνητικά από θέμα budget (οικονομική μελέτη) αλλά από την άλλη πλευρά πιστεύω ότι ο ρόλος του διακοσμητη πρέπει να αλλάξει, να προσαρμοστεί και να μελετήσει πλέον και άλλους παράγοντες.

Μετά από επικοινωνία την οποία διατηρώ με φίλους και συναδέλφους στο εξωτερικό αλλά και στην Ελλάδα καταλήξαμε ότι ο ρόλος του διακοσμητη έχει πλέον μεγάλο μερίδιο στην επιτυχία ενός καταστήματος – επαγγελματικού χώρου. Και σίγουρα μπορεί να βοηθήσει τον επαγγελματία ο οποίος ετοιμάζει ένα νέο χώρο ή ανακαινίζει το κατάστημα του.
Φυσικά δεν έχει να κάνει μόνο με την καλαισθησία του αποτελέσματος οπτικά αλλά με την επιτυχία εμπορικά και με την επισκεψημότητα σε ένα χώρο.

Συγνώμη αν εδώ παραβιάζω κάποια ¨χωράφια¨ στα οποία να μην ανήκω αλλά επιτρέψατε μου να πω ότι ένας επαγγελματίας ξεκινά ένα κατάστημα ή το ανακαινίζει με στόχο;Να αυξήσει τον τζίρο του & τη κερδοφορία του.

Ο ανταγωνισμός, τα πολυκαταστήματα, η ακρίβεια και τέλος η κρίση έχουν γονατίσει τα μικρά εμπορικά καταστήματα. Κάτι όμως πρέπει να γίνει.
 
Για ορισμένες περιπτώσεις – περιπτώσεις που τις συναντώ και στη πόλη μας – πραγματικά πιστεύω πως με μια καλύτερη παρουσίαση και πιο προσεχτικό στήσιμο της βιτρινας αλλά και των προϊόντων κάποια καταστήματα θα είχαν μεγαλύτερη επισκεψημότητα και χρόνο έκθεσης.
Τι εννοώ με το χρόνο έκθεσης; Θα σας πω παρακάτω. Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή.


Τρία με τέσσερα σημεία πρέπει  σίγουρα να προσέξουμε σε μια μελέτη ενός εμπορικού καταστήματος. ΒΙΤΡΙΝΑ – ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ – ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ – ΦΩΤΙΣΜΟΣ  ΧΡΩΜΑ.
Τα αναφέρω επιγραμματικά διότι είναι σε όλους λίγο πολύ γνωστά – φυσικά ο καθένας τα αναλύει και τα λύνει όπως εκείνος γνωρίζει.

Προσωπικά εμένα,  εκτός από τα παραπάνω με ενδιαφέρουν και αυτά.
ΝΕΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΥΛΙΚΑ – ΣΤΗΣΙΜΟ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ – ΘΕΣΗ ΤΑΜΕΙΟΥ- ΘΕΣΗ ΠΡΟΣΦΟΡΩΝ – ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΑΛΛΑΓΗΣ ΒΙΤΡΙΝΑΣ-
ΧΡΟΝΟΣ ΕΚΘΕΣΗΣ.  

Εντάξει βάλαμε κόσμο στο κατάστημα μας… πόσο χρόνο μπορούμε να τον κρατήσουμε μέσα;

Ώστε να αυξήσουμε τις πιθανότητες να καταναλώσει;(ένας από τους μεγαλύτερους παράγοντες που στοχεύουν τα πολυκαταστήματα)

Σίγουρα ένα μικρό κατάστημα δεν διαθέτει τα τετραγωνικά ώστε να εξαντλήσει τον υποψήφιο αγοραστή αλλά μπορεί να είναι έξυπνα στημένο με εσωτερικές διαφημίσεις – προσφορές – σωστή τοποθέτηση των εμπορευμάτων- κράχτες και άλλα. Για παράδειγμα σε μια ανεκμετάλλευτη γωνιά σε ένα stand να μπορεί ο πελάτης να ΄παίξει΄ με ένα laptop ώστε να δει όλη τη γκάμα που ίσως στο κατάστημα μας δεν έχουμε το χώρο να δείξουμε. Με παρόμοιες τέτοιες ιδέες αυξάνουμε το χρόνο που ο υποψήφιος αγοραστής βρίσκεται στον χώρο μας.
Σε μελλοντικά άρθρα θα σας πω και άλλες ιδέες τις οποίες πολύ οικονομικά μπορούμε να τις φτιάξουμε και  να ενημερώσουμε το κοινό μας.

Κλείνοντας υπογραμμίζω ότι ναι,  είναι πολύ δύσκολοι οι καιροί οικονομικά, αλλά ας μην τους κάνουμε δυσκολότερους. Κάντε σωστές επιλογές σε συνεργάτες, μείνετε στους στόχους σας, μη λοξοδρομείτε, μην σπαταλάτε χρήματα και χρόνο, αλλά προβληθείτε και τολμήστε.

Από τον Θεόφιλο Βικτωρίου